القائمة الرئيسية

الصفحات

الحب الاول لا يكفي (بارت 22)

عبدالله : ايه ياحلا مبترديش ليه قلقتيني عليكي
حلا : معلش يابابا مسمعتش التليفون 
عبدالله : تمام قوليلي ايه الاخبار 
ورنا تليفونها مقفول ليه هي وصلت 
حلا : اه وصلت من بدري وقاعدين انا وهي هي تليفونها فصل بس وبتشحنه 
عبدالله : تمام انا ساعه كده هخلص شوية ورق وجاي اجيبلك حاجه معايه وانا جاي
حلا : تسلم يابابا تيجي بالسلامه 
عبدالله : الله يسلمك يلا سلام دلوقتي ولو احتاجتي حاجه كلميني 
حلا : تمام باي 
الساعه 2 في شركه سامي 
سامي : كده انا عرفتك كل حاجه في حاجه تانيه عايزه تعرفيها 
ليلي : لا تمام كده 
سامي : تمام اتفضلي انتي وبكره ان شاء الله الساعه 9 تكوني في الشركه
ليلي : تمام شكرآ يافندم 
وتطلع ليلي تلاقي كريم مستني بره فـ اول مايشوفها يروحلها 
كريم : ايه تمام كده 
ليلي : اه عرفني كل حاجه عن الشغل وهروح من بكره 
كريم : امال في ايه شكلك مضايقه سامي ضايقك في حاجه ولا ايه
ليلي : لا مش مضايقه ولا حاجه وهو كان كويس معايه 
كريم : امال في ايه 
ليلي : بفكر اقول لماما ازاى 
كريم : بسيطه متضايقيش نفسك ومش كل الناس زي بعضها 
ليلي : انا هقنعها بس بقولك ايه انت صحبك ده رغاي كده ليه 
كريم : ههههه يابنتي بس ليسمعك انتى لسه مبدأتيش 
ليلي : عمال يسئل من اول ما دخلت وسئلني عليك 
كريم : وقولتيله ايه 
ليلي : هقوله ايه حكيتله اللى حصل وانك عرضت عليا الشغل 
كريم : بس مقالكيش حاجه تانيه 
ليلي : مقالش لا 
ويجي لـ ليلي مكالمه من امها 
ام ليلي : ايه ياليلي طمنيني 
ليلي : الحمدلله ياامي اتقبلت في الشغل وهروح من بكره 
ام ليلي : الف حمد وشكر شوفتي اللى بيتعب بيلاقي ازاى 
ليلي : اه اكيد 
ام ليلي : انتى فين كده 
ليلي : في الشركه وجايه 
ام ليلي : تمام يلا تعالي مش هتغدا من غيرك 
ليلي : جايه اهو هقفل معاكي دلوقتي عشان في دوشة ومش سامعه كويس 
ام ليلي : تمام متتاخريش 
ليلي : حاضر
ام ليلي : سلام في رعايه الله 
ليلي : سلام
كريم : تحبي اطلبلك اوبر
ليلي : شكرآ اوي ياكريم انا تعبتك معايه
كريم : لا مفيش تعب ولا حاجه هطلبلك اوبر 
ليلي : تمام 
وبعد 10 دقايق يوصل الاوبر وتركب ليلي العربيه وتوصل البيت الساعه 3 و20 دقيقه
ام ليلي : جيتي في وقتك تعالي اغسلي ايدك وتعالي كلي معايه 
ليلي : كلي انتي مش جعانه 
ام ليلي : لا ازاى بس انا مستنياكي تعالي 
ليلي : ياامي كلي انتي 
ام ليلي : هتخليني احلف مااكل 
ليلي : خلاص هغير طب واجي 
ام ليلي : تمام
الساعه 3 تقعد ليلي مع امها ياكله 
ام ليلي : مقولتليش شغل ايه ده وفلوسه كويسة 
ليلي : لسه هعرف بكره الراتب بس هي فلوسة كويسة
ام ليلي : والشغل 
ليلي : مالو الشغل 
ام ليلي بعصبيه : هو انا هعيد الكلام كتير شغل ايه 
ليلي : بصي ياامي من غير ماتتعصبي الناس اكيد كلها مش زي بعض 
ام ليلي : اه وبعدين اوعي يكون سكرتيره 
ليلي : اه سكرتيره 
ام ليلي بعصبيه : تاني يا ليلي مفيش فايده فيكي ايه نسيتي اللى حصل
ليلي : منسيتش اللى حصل بس هو رجل محترم وشغل كويس والناس كلها مش زي بعض في ناس كويسة كتير 
ام ليلي : اه والتاني ده بتاع زمان مقولتيش كويس برضه في الاول 
ليلي : اعمل ايه طب ياامي هو انا لاقيه شغل ومتقلقيش لو لاقيته قل ادبه همشي بنتك بميه رجل 
ام ليلي : تمام يا ليلي اما نشوف اخرتها 
ليلي : اخرتها خير ان شاء الله متقلقيش 
ام ليلي : تمام 
وتقوم ام ليلي من علي الاكل 
ليلي : ياامي انتي كلتي 
ام ليلي : شبعت الحمدلله 
ليلي : طيب وانا كلت 
ام ليلي : ليلي كملي اكل متعصبنيش 
ليلي : ياامي ماانتي ماكلتيش 
ام ليلي : كلت وشبعت الحمدلله 
ليلي : ماشي 
في مكان تاني في عربيه سامي الساعه 4 ونص يقرر يتصل بكريم يشوفه مشي ليه 
سامي : ايه يابني مشيت ليه 
كريم : معلش ياخويا كان معايه شغل روحت اخلصه 
سامي : انت فين كده 
كريم : انا في الكافيه 
سامي : في انهي كافيه 
كريم : الكافيه اللي قابلت فيه الشله 
سامي : معاك حد 
كريم : كان معايه ناس ومشيت 
سامي : طب خليك انا ربعايه واكون عندك 
كريم : تمام 
ويقفل سامي السكه وبعد 25 دقيقه يكون عند سامي 
كريم : ياسامي مش من طبعك التاخير ده انا افتكرتك مش جاي وكنت همشي 
سامي : الطريق كان واقف خالص 
كريم : طب اقعد اقعد 
كريم : بقولك ياحوده
الويتر : استاذ كريم نورتنا 
كريم : حوده اتنين 2 قهوه مظبوطه هنا
الويتر : حاجه مع القهوه 
كريم : لا تسلم ياحوده 
وبعد 10 دقايق من غير كلام 
كريم : مقولتليش ياسامي ايه رايك في ليلي
سامي : كويسه 
كريم : عرفت الشغل وكله تمام 
سامي : اه يابني في ايه هو انتو قرايب ولا ايه 
كريم : لا 
سامي : صحاب طب 
كريم : لا برضه
سامي : امال في ايه مهتم بيها كده ليه
كريم : هو بس البنت مرت بحاجات كتير صعبه وقولت اقف جنبها 
سامي : وانت بقي الملاك البرئ اللى بيساعد اى حد في ازمه 
كريم : اه 
سامي : كيمو انت بتحبها
كريم : لا ياجدع انت عارفني مبرتبطش ولا احب 
سامي : لا باين عليك اوي شكلك بتحبها بتحبها ولا ايه 
كريم : يعني مش بالظبط برضه انا لسه عارفها بس اللى هو يعني حابب اعرفها اكتر
سامي : يعني مبتحبهاش 
كريم : بص ياخويا مش هخبي عليك انا اما بكون معاها بكون مبسوط بكون واحد تاني
سامي : ماانت بتكون مبسوط مع كل صحابك البنات ايه اتغير 
كريم : ليلي غير كل البنات اللى عرفتها 
سامي : طب بقولك ايه ماتيجي تشتغل معايه وبكده تعرفها اكتر
كريم : واللى شغال معاه اقوله ايه 
سامي : اتصرف  ايه مش هتعرف تتصرف ولا ايه 
كريم : لا هعرف طبعآ انا هتصرف معاه خلاص
سامي : تمام خلص وتعاله هتلاقي مكانك موجود 
كريم : تمام , عرفت اللى حصل 
سامي : حصل ايه 
كريم : مش حلا رجعت لسعد 
سامي : انت بتقول ايه وعرفت ازاى 
كريم : وهو في حاجه بتتخبي علي اخوك 
سامي : وانا اقول طريقتها متغيره معايه ليه اتاري حبيب القلب رجع 
كريم : بس كده جت من عندها 
سامي : يعني اواجهه كده بالحقيقه 
كريم : انا هقولك هتعمل ايه 
في مكان تاني في فيلا عبدالله الساعه 7 ونص 
حلا : رنا معاكي رصيد 
رنا : اه معايه 
حلا : طب هعمل مكالمه من تليفونك عشان تليفوني فصل 
رنا : خدي راحتك 
ومسكت حلا التليفون تتصل بسعد فـ اتصدمت ان رقم سعد متسجل عند رنا وبعد 5 دقايق
رنا : عملتي المكالمه 
حلا : رقم سعد بيعمل ايه عندك 
نستكمل في البارت 23
لمشاهده البارت الاول من روايه الحب الاول لا يكفي اضغط هنا 
لمشاهده المزيد من قصص وروايات اضغط هنا 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق