القائمة الرئيسية

الصفحات

الحب الاول لا يكفي (بارت 21)

الساعه 10 يوصل السواق ويوصل رنا البيت توصل رنا الساعه 11 بليل تروح تلاقي امها نايمه تروح اوضتها تغير ولسه هتنام يجيلها مكالمه من نفس الرقم اللى عمال يتصل بيها من بدري فترد عليه 
رنا : مش قولتلك متتصلش بالرقم ده ولو حصل اى حاجه هبقي اكلمك 
سعد : معلش يارنا بس حبيت اعرف منك حلا بتحبني بجد ولا لا واقولك ان اتكلمنا ورجعنا لبعض 
رنا : بتحبك ياسعد متتصلش بالرقم ده تاني بقي ولو في اى حاجه انا هكلمك متخلنيش اندم ان بساعدك 
سعد : خلاص مش هتصل بس قوليلي اعمل ايه عايزاقرب منها زي زمان واخليها تحبني وتنسي سامي خالص 
رنا : بص بالنسبه لحلا فهي بتحبك وبتحاول فعلا تقطع مع سامي وده طبعآ بيني وبينك متعرفش حد اني قولتلك انت احسن حاجه تعملها دلوقتي قرب من ابو حلا واقف جنبه عرفه انك بتحب حلا بجد وشاريها 
سعد : فكره برضه هو مخبيش عليكي انا بيني وبين شركته شغل كتير بس هو ميعرفش ومرضتش اعرفه قولت ابقي اعرفه في الوقت المناسب 
رنا : لا انت كده غلطان كده ياسعد يعني بتعمل كل ده ومتعرفوش 
سعد : خلاص انا هعرف الرجل اللى كنت بشتغل معاه في شركته 
رنا : تمام ياسعد هقفل انا عشان عايزه انام وانت بكره ان شاء الله ابقي روح واتكلم معاه
سعد : تمام عايزه حاجه 
رنا : تسلم ياسعد الله يخليك 
سعد : سلام 
رنا : باي
تقفل رنا وتنام علي طول 
اليوم التاني الساعه 10 الصبح عند ليلي 
ام ليلي : ليلي ليلي  
ليلي : ايوه 
ام ليلي : اصحي كل ده نوم الساعه بقت 10
ليلي : صحيت اهو 
ام ليلي : يلا قومي اغسلي وشك عقبال مااعملك الفطار 
وتقوم ليلي تغسل وشها وتطلع تقعد بره عشان تاكل وفي وسط الاكل 
ام ليلي : مقولتليش عملتي ايه لاقيتي شغل
ليلي : بشوف اهو في شغل هشوفه النهارده ادعيلي بس ياامي
ام ليلي : بدعيلك علي طول ربنا معاكي 
ليلي : يارب 
وتفتكر ليلي كريم وان هي نسيت تكلمه امبارح 
ليلي : بس الحمدلله 
ام ليلي : ده اكل ماتاكلي 
ليلي : الحمدلله انا شبعت كده 
وتدخل ليلي الاوضه تقفل على نفسها وتتصل بكريم 
كريم : الوو 
ليلي : ايوه ياكريم انا ليلي 
كريم : ايه فينك متصلتيش امبارح ليه انا افتكرتك طنشتي 
ليلي : معلش معرفتش اتصل من ماما 
كريم : ماتقوليلها فيها ايه يعتبر مكالمه شغل 
ليلي : لا لا احنا صعايده وامي مش هتقتنع بمكالمه الشغل دي خالص وهي عارفه ان مش هشتغل سكرتيره تاني بس انا هبقي اقنعها يعني 
كريم : تمام المهم هتعرفي تيجي دلوقتي 
ليلي : الشركه فين
كريم : الشركه في ....... لوهتيجي هستناكي هناك هعرف سامي 
ليلي : تمام هاجي مين سامي 
كريم : سامي ده صاحب الشركه اللى هتشتغلي فيها 
ليلي : تمام اقفل وانا هلبس وجايه دلوقتي 
كريم : تمام 
ليلي : باي 
كريم : باي 
وقفلت ليلي تلبس وخرجت بره الاوضة 
ام ليلي : ايه ياليلي رايحه فين 
ليلي : رايحه مقابله شغل ادعيلي بقي 
ام ليلي : ان شاء الله تتقبلي شغل ايه ده
ليلي : اما اجي هعرفك همشي انا عشان متاخره 
ام ليلي : تمام خلي بالك من نفسك 
ليلي : حاضر ياامي 
وتبوس ليلي ايد امها وتنزل تركب عربيه للعنوان اللى كريم قاله ويجيلها مكالمه وهي في العربيه 
كريم : الوو 
ليلي : ايوه مين 
كريم : مين ايه انتى مسجلتنيش ولا ايه 
ليلي : كريم معايه 
كريم : اه كريم ابقي سجليني بقي
ليلي : تمام هسجلك اول مااقفل حاضر
كريم : انتى فين كده 
ليلي : انا في الطريق اهو وداخله عليك كلها 5 دقايق وتلاقيني عندك 
كريم : تمام اول ماتوصلي رني عليا 
ليلي : تمام باي 
كريم : باي 
بعد ربع ساعه توصل ليلي ويتصل بيها كريم
ليلي : الوو
كريم : ايه ياليلي انتى فين كل ده 5 دقايق 
ليلي : انا وصلت اهو انا في الشركه 
كريم : ايوه شوفتك تعالي انتى عماله تبصي حواليكي كده ليه 
ليلي : متوتره شوية 
كريم : لا تعالي انا هنا اهو وراكي 
ليلي : تمام شوفتك 
وقفلت المكالمه بعد ماشافت كريم 
كريم : ازيك يا ليلي عامله ايه 
ليلي : الحمدلله 
كريم : تعالي اعرفك بسامي 
ودخل كريم مع ليلي لسامي 
سامي : تعاله ياكيمو تعاله
كريم : سامي احب اعرفك بليلي السكرتيره الجديده 
سامي : انت لحقت يابني انا لسه مكلمك امبارح بليل انا افتكرتك طنشت 
كريم : لا وهو انا اقدر 
سامي :تسلم ياكيمو , اتفضلو اقعدو واقفين ليه 
سامي: قوليلي ياليلي اشتغلتي سكرتيره قبل كده ياليلي  
ليلي : اه اشتغلت زمان 
سامي : اشتغلتي فين  
كريم : بلاش سيره الشغل القديم لان حصل فيه شوية مشاكل ومتقلقش هي شاطره وانا بنفسي عملتلها انترفيو
سامي : كريم شكله بيعزك اوي عملك انترفيو بنفسه لا ياكيمو في حاجه غريبه النهارده
كريم : تمام انا هستأذن انا 
سامي : هههه اتفضل يابني اتفضل
الساعه 1 في مكان تاني في شركه عبدالله 
السكرتيره مني : استاذ عبدالله في واحد اسمه سعد عايز يقابل حضرتك

عبدالله : سعد ايه اللى جابه هنا ده 
مني : اقوله يتفضل يافندم 
عبدالله : اه قوليله يتفضل 
مني : تمام يافندم 
وتطلع تقوله يتفضل يدخله فيدخل سعد 
سعد : صباح الخير ياعمي 
عبدالله : صباح النور ايه ياسعد بتعمل ايه هنا 
سعد : انا طالب منك ايد بنتك حلا 
عبدالله : انت بتهزر يابني ولا ايه انت جاي تطلبها مني في الشغل في بيت يابني تيجي تزورني في البيت ونقعد نتكلم وهي حلا موافقه ؟
سعد : انا ياعمي اخر مره جيت انت هزقتني 
عبدالله : تمام انا ماكنتش اعرفك كويس ياسعد 
ويقاطعهم دخول استاذ محسن مدير الحسابات ف الشركه 
عبدالله بعصبيه : ايه يامحسن مش تخبط قبل ماتدخل 
محسن : اسف جدآ يافندم بس في خبر وحش حصل 
عبدالله : خير ايه خير 
محسن : البنك طالب سداد الديون في اسرع وقت وبيقول ان لو مدفعتش خلال الاسبوع ده هيحجز علي الشركه 
عبدالله : اتصرف يامحسن وخد مهله شهرين انت عارف ان الشركه عليها ديون كتير ومش هعرف اسددها دلوقتي 
محسن : حاولت معاهم كتير بس للاسف مفيش فايده 
سعد : ده بنك ايه ده يامحسن 
محسن : ده بنك ....... 
سعد : خلاص ياعمي متقلقش اعتبر الموضوع ده اتحل انا اعرف حد في البنك ده هتواصل معاه وهحل الموضوع
عبدالله : مقلقش ايه ياسعد انا شركتي بتضيع مني وانت تقولي متقلقش 
سعد : ياعمي انت مش عايز مهله سبني انا اتصرف في الموضوع ده
عبدالله : تمام ياسعد
ويجي لسعد مكالمه شغل فيضطريمشي
سعد : يلا هستأذن انا بقي ياعمي عشان ورايا شغل مهم 
عبدالله : تمام ياسعد اتفضل 
ومشي سعد وعبدالله فضل قلقان ومتعصب
محسن : متقلقش يافندم اعتبر الموضوع اتحل استاذ سعد هيتصرف 
عبدالله : محسن انا شركتي بتضيع مني متعصبنيش انت كمان وايه الثقه دي انت واثق فيه كده ليه
محسن : لازم اثق فيه ده استاذ سعد احمد رجل الاعمال المشهور
عبدالله : هو ده صاحب شركه .......
محسن : اه يافندم
عبدالله : انا ازاى كل ده مخدتش بالي منه 
محسن : مش معقول يافندم ده احنا كان في بينا وبين الشركه شغل زمان 
عبدالله : ايوه ايوه افتكرته , طب تمام يامحسن روح انت دلوقتي 
محسن : تمام يافندم بالاذن 
عبدالله : اتفضل 
وقرر يتصل ببنته يتطمن عليها بس بدون رد ويتصل بتليفون رنا ويكون مقفول 
نستكمل في البارت 22 
..........
لمشاهده باقي الروايه والمزيد من القصص والروايات اضغط هنا 
ولمشاهده البارت 1 من روايه الحب الاول لا يكفي اضغط هنا
روايات رومانسية,الرائي البسيط 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق